6de dag in Cappadocië

16 juni 2021 - Cappadocia, Turkije

Omdat we het ontbijt van de eerste dag zo lekker vonden hebben we het vandaag opnieuw gegeten (Shakshuka meets roerei).

We gingen vandaag naar Avanos, het was maar 10 minuutjes rijden. We zijn dan daar gaan lunchen in Kapadokya Lezzet Sofrası waar we Testi kebab (kebab in een kleipot) hebben gegeten. Het was hun specialiteit en je merkte het ook. Het was zeer lekker en zeker een aanrader.

Na het eten zijn we naar het Guray Museum gegaan. Het was een ondergrondsmuseum met de geschiedenis over het aardwerk uit die regio. Het was heel interessant en heel leuk om eens te bezoeken.

Na dat we 2 uurtjes in het museum hebben gelopen, zijn we naar Avanos Oren Yeri gegaan waar we een beetje hebben geshopt en we zijn dan ook over de fameuze wiebelbrug gelopen.

Na dat we even hebben rondgelopen zijn we teruggegaan naar ons hotel en hebben we in het Turkish Ravioli Restaurant waar we curry-kip, Shoarma en urkse ravioli hebben gegeten. De curry-kip en Shoarma (draaiend kebab)  waren heerlijk maar de urkse ravioli was niet ons ding. We hebben ook een lokale wijn ( We weten niet hoe hij heet :(( ) geproefd en het was overheerlijk.

We zijn daarna gewoon terug naar ons hotel gegaan, een turkse thee gedronken en gaan slapen.