5de dag in Cappadocië

15 juni 2021 - Cappadocia, Turkije

Vandaag hebben we Kahvalti gegeten (een uitgebreid ontbijtbuffet die bestaat uit verschillende kleine gerechtjes, waaronder brood, kaas, eieren, olijven en honing.

In de middag zijn we gaan eten bij het Viewpoint Cafe Restaurant waar we een portie frietjes met lamb chops en als dessert "KATMER" (een gebakken gelaagd brood) hebben gegeten. De frietjes waren oke, maar het vlees en het dessert waren denk ik een van de lekkerste dingen die ik ooit heb gegeten. Er was ook een prachtig uitzicht waardoor het eten zoveel beter smaakte.

Na het middageten hebben we onze tijd besteed aan de welnesscentrum en de zwembaden van het hotel. Terwijl we in het buitenzwembad zaten hebben we eindelijk de snacks geproefd die we op dag 3 hebben gekocht (eti tuktu, grax en Eti Fish Shaped Crackers) ze waren zeer lekker en maakten het relaxen 10 keer beter.

Omdat we toch in de verwenmodus zaten hebben we een 4 gangen menu besteld in het restaurant van ons hotel. Het voorgerecht was Sarma (een vulsel van rijst, tomaat en gehakt, dat wordt opgerold in snijbietbladeren) , Mercimek corbasi als soep (linzensoep), voor hoofdgerecht Döner kebab en voor dessert Künefe (knapperig gebakken,kadayif, gevuld met kaas en overgoten met zoete siroop). Het was alweer een top maaltijd en ook een topdag! :)