3de dag in Cappadocië

13 juni 2021 - Cappadocia, Turkije

Simit: wat een lekker ontbijt op onze 3de dag. Het leek een beetje op een bagel maar het smaakte zoveel beter dan een bagel die we in België kennen.

We hebben na het ontbijt een wandeling gemaakt en zijn dan vlug even binnengesprongen in Bim, een lokale supermarkt. We hebben eti tuktu, grax, Eti Fish Shaped Crackers en Çaykur Tomurcuk Earl Grey Tea gekocht.

Toen we terugkwamen was het inmiddels middag en zijn we in het hotel Kebab gaan eten. Het was oke maar we hebben al lekkerdere kebab gegeten :(.

Na het middageten zijn we direct vertrokken naar Ürgüp met onze huurauto. Het was 15 minuutjes rijden. We zijn eerst naar het Cappadocia History And Art Museum gegaan. Het was een zeer interessante plek en zeker eens de moeite om te bezoeken. Tijdens ons bezoek hebben we Turkse thee gedronken. het was onze eerste keer dat we het dronken, maar we waren aangenaam verrast.

Daarna zijn we naar het Sofra Restaurant gegaan waar we Köfte hebben gegeten. (Köfte zijn een soort van Turkse gehaktballetjes, deze vind je in alle vormen).

Vannacht slapen we ergens anders in het Yunak Evleri Cappadocia. Morgen gaan we deze stad ontdekken.